Smaakvolle videoproductie

Blog Limestone Pictures

Als je een videoproductie-bedrijf zoekt dat een smaakvolle bedrijfsfilm voor je gaat maken, zoek je net zolang tot je een bedrijf vindt dat bij jou of de doelgroep past. Of heb je daar geen tijd voor? Hoe belangrijk is het eigenlijk, zo’n filmpje? Als het nieuwe klanten moet aantrekken, is dit best belangrijk. Je communiceert namelijk niet alleen informatie over je product of bedrijf, maar ook een identiteit, een verhaal. Daarin zitten begrippen als professionaliteit en betrouwbaarheid verpakt, maar omdat bedrijven steeds persoonlijker worden in het benaderen van hun klanten, zijn smaak en stijl ook een belangrijke factor geworden. Een bedrijf dat zonweringen verkoopt wil gewoon duidelijk en helder een verhaal vertellen, maar een bedrijf dat handgemaakte sierraden maakt, heeft behoefte aan een stijl die past bij het persoonlijke product. Limestone Pictures maakt voornamelijk videoproducties voor bedrijven die kiezen voor smaakvol, sfeervol en stijlvol. Dat zou ook een bedrijf dat zonweringen maakt kunnen zijn, mocht dat bedrijf ervoor kiezen om zich te onderscheiden.

April 6th, 2014

Filmische bedrijfsfilms die inspireren.

Blog Limestone Pictures

Limestone Pictures valt vooral op door het filmische karakter van onze bedrijfsfilms, of het nu een korte film is, of een zakelijke bedrijfsfilm. Vaak krijgen we nieuwe klanten via ons vrije werk zoals “All The Way” omdat ze weten dat een goede sfeer belangrijk is om hun product of bedrijf te promoten. Onze vaste klanten zoals North Sea Jazz vinden het filmische karakter van onze films perfect passen bij de vibe van hun festival en ook elektronica fabrikant Freecom koos ervoor om filmische bedrijfsfilms door Limestone Pictures te laten maken. Ook heeft onze sfeervolle promotiefilm Sneak Preview veel positieve reacties opgeleverd en heeft onze filmische stijl veel kleinere bedrijven met ambachtelijke producten als klanten opgeleverd.

De kracht van video als promotie-tool is inmiddels bekend en het internet wordt overspoeld met doorsnee bedrijfsfilms, maar als je echt wilt opvallen, gaat dat het beste met een persoonlijke, filmische bedrijfsfilms die mensen inspireren en raken. Neem een kijkje in ons portfolio of bel voor een inspirerend gesprek.

Video-thumbnail voor bedrijfsfilm Freecom door Willem Martinot van Limestone Pictures

January 16th, 2014

Audi R8 in showroom PON Nederland

Waarom een interne film laten maken?

Blog Limestone Pictures

Soms krijg ik de vraag waarom bedrijven, onze klanten, überhaupt geld uitgeven om een interne film te laten maken. Het is tenslotte ‘alleen maar’ voor het eigen personeel. Toch is dat personeel vaak voor een groot deel verantwoordelijk voor het succes van een bedrijf. Managers met visie snappen heel goed dat een fraaie interne film, speciaal voor de medewerkers zelf gemaakt, enorm kan inspireren en motiveren. Niet door in een grote zaal met een microfoon voor een suffe Powerpoint presentatie te staan brullen dat het beter moet. Ook niet door bij de goedkoopste videoboer te shoppen en zonder goed concept haastig een ongeïnspireerd verhaal in elkaar te zetten. Nee, bedrijven hebben steeds vaker door dat je mensen in hun gevoel moet raken om de boodschap door te laten dringen. Geen ander medium dan film is daar zo goed in.
Ruim de helft van de filmproducties van Limestone Pictures is uitsluitend voor intern gebruik en mogen we dan ook helaas niet aan derden laten zien. Tegelijk met een mooie, inspirerende interne film worden namelijk zaken als strategie en visie verpakt. Jammer eigenlijk dat niemand anders dat mag zien. Het zou in sommige gevallen enorm goed zijn voor het imago van een bedrijf. En het mijne, want soms stuur ik de eindmontage trots als een pauw op naar m’n klant en dan bedenk ik me dat ‘maar’ 2000 man deze interne film gaan zien en het mag niet eens in ons portfolio.

De belangrijkste redenen voor een interne film laten maken:

• Relatief droge informatie kan in een leukere vorm worden overgebracht zodat het daadwerkelijk blijft hangen.
• Nadenken over het filmscript en concept van een interne film is goed voor het finetunen van de bedrijfsvisie.
• Een filmploeg over de vloer maakt mensen meer zelfbewust over hun bedrijf en/of produkt.
• De interne film wordt vaak tijdens een leuk intern event vertoond en het management kan direct de reacties peilen.
• Door medewerkers ook bij de film te betrekken, krijgt men eerder het gevoel dat het management ook naar hen luistert.
• De kosten van een interne film worden terugverdiend door beter geïnformeerd en gemotiveerd personeel. De klant merkt dat uiteindelijk ook.

De laatste maanden hebben o.a. PON, ING, TomTom en Arcadis diverse interne bedrijfsfilms door ons laten maken en de rode draad was enthousiasme bij zowel het management als de mensen die ze proberen te bereiken. Ook kleinere bedrijven beginnen dit te ontdekken. Want er worden steeds dezelfde essentiële vragen gesteld: wie zijn we, waar staan we voor en waar gaan we naartoe?

Willem Martinot | Limestone Pictures

October 2nd, 2013

Een bedrijfsfilm laten maken: wat kost dat?

Blog Limestone Pictures

marktkraamfoto-voor-blog-limestone-pictures

Regelmatig krijgen we de vraag: wat kost het nou als wij door jullie onze bedrijfsfilm laten maken? Het gemakkelijke antwoord is: tussen de 3 en 10 duizend euro, maar dan weet je nog niks. Vaak is het veel interessanter om eerst naar het idee achter je bedrijfsfim te kijken. Soms is een klein budget echt genoeg. Of helemaal geen budget. Ooit hebben we een klant afgeraden om zijn bedrijfsfilm bij ons te bestellen. Hij had zelf GoPro materiaal geschoten en wilde een gelikte viral op YouTube om veel traffic te genereren naar zijn website. Of wij zijn wiebelige shots in een professionele bedrijfsfilm konden verwerken. Maar juist dat amateuristische gaf authenticiteit aan zijn filmpje. Hierdoor zouden veel viewers op YouTube denken dat zijn viral echt was, wat noodzakelijk was voor zijn bedrijf. Na enig tegenstribbelen begreep hij wat we bedoelden en zette zijn filmpje voorzichtig op YouTube. Met succes. Zijn clip werd opgepikt en bereikte veel meer mensen dan hij had verwacht met een ‘serieuze’ bedrijfsfilm.

Toch is dit een uitzondering (anders waren we allang failliet).

Je wilt niet weten wat het kost. Je wilt eerst weten wat je nodig hebt om jouw bedrijfsfilm te laten maken. Dan moet je ook weten waar jouw bedrijf voor staat. Daarom zijn de intakegesprekken zo belangrijk. Daar investeren we liever wat extra tijd in. Juist in de conceptfase kunnen prachtige ideeën ontstaan over jouw bedrijfsfilm mits ze niet worden ‘afgeremd’ door budgetten. Vaak werkt een goed idee of origineel concept dermate inspirerend dat de gedachtegang achter het kostenplaatje van de bedrijfsfilm veel concreter en constructiever wordt.

Wij stellen jou de juiste vragen zodat we samen een goed concept voor een bedrijfsfilm op tafel kunnen leggen.

Limestone Pictures Bedrijfsfilms.

PS Check ons portfolio voor inspiratie of neem contact op met Willem Martinot.

August 20th, 2013

Inspiratie

Blog Limestone Pictures

Camille Marotte is al jaren een van mijn meest favoriete filmmakers en inspiratiebronnen. Hij heeft weer een nieuw meesterwerk afgeleverd, geschoten met Canon 5Dmk3 die ik ook graag gebruik. WM

Prachtige colorgrading

Blog Limestone Pictures

Voor mij altijd een van de belangrijkste fases in de montage: colorgrading, soms ten onrechte vertaald als kleurcorrectie (colorcorrection) maar dat is niet hetzelfde. Tijdens kleurcorrectie wordt de kwaliteit van de opnames gecorrigeerd (exposure, witbalans etc.) en tijdens de colorgrading wordt de sfeer bepaald. WM